2. När & varför jag började rida

Varför jag börja rida? Det var nästan förut betstämt att innan jag föddes att jag skulle rida. Min mamma är minst lika hästkär som jag och har haft egen häst sen hon var 10-12år kanske och jag fick vara med på ridturer redan som bebis i magen på hennes gamla häst Zorro (arabiskt fullblod)

När jag var ca 2år kanske så satt hon upp mig på Zorro och jag fick åka runt ett par varv och sen när jag var 4år börja jag tjata om att få egen häst på så några dagar innan min 5års dag åkte vi och titta på två små shettisar och jag minns än idag att jag kära ner mig i en av dom, en fux med manen enda ner till marken som var lockig och fin men dock så var hon närmare 20år och det var inte henne vi var intresserade av utan den andra shettisen som var en svart/vit skäck vid namnet Molly och om jag inte minns helt galet så var hon också 5år. Provred henne iallafall, (eller ja, åkte runt lite) var väl inte kärlek på en gång eftersom jag mest drömde om fuxen men iallafall på min 5års dag kommer jag ihåg att jag vakna och öppna mina paket och det var bara massa hästsaker, borstar med mera och sist men inte minst min första egna lilla ponny stod i vårat stall - Min Molly!

Sen då har jag varit fast, tror aldrig mamma eller pappa har tvingat mig till stallet utan jag har alltid vilja hålla på med hästar och jag kommer nog heller aldrig sluta! Det finns inget bättre ♥

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE