Banan!

Red på förmiddagen idag och det gick jättebra! Han kändes utvilad och fin, väldig alert!

Började med att skritta mycket och som vanligt i ett högre tempo. Sen korta jag tyglarna och börja jobba honom och till en början var han rätt stark men det var nog för han hade sån energi och sug efter att jobba. Efter ett tag gav han sig och då blev han väldigt fin, mjuk och följsam. Jobbade öppnor och slutor.

Galoppen försökte jag få honom i ett lite högre tempo och att han skulle jobba under sig ordentligt, jobbade även förvänd galopp. Gjorde en del skänkelvikningar och serpentinbågar, försökte jobba så att han behöll sin takt hela tiden då han ibland vill hamna lite i undertempo.

Hade även med mig ett spö idag när jag red för att bara kunna lägga det på rumpan för att få honom att jobba under sig lite mer, han är så spö känslig även fast jag aldrig knappt ridit med det så det räcker att man bara lägger det på hans rumpa.

Idag för ovanlighetens skull så blev det inte så mycket volter, det är jag expert på att rida mycket av annars utan idag hade vi mer fokus på övergångar, han blir så het när man har galoppera och saktar av till trav så vill han gärna dra iväg och fatta galopp själv. Så galopp - trav, trav - galopp övergångar.

Älskar min duktiga pojke ♥

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE