Trickträning

Idag har vi testa oss på två nya trick, det har stått lite stilla ett tag med trickandet och vi har bara träna det hon kan för att få det så bra som möjligt!

Idag testa vi att jag håller mina armar i en ring och att hon ska hoppa igenom och sen även gå slalom mellan mina ben samtidigt som jag går!

Det sist nämna var enklast att försöka få henne att göra! För när jag skulle försöka få henne att hoppa igenom fatta hon inte riktigt men med lite hjälp av dagbarnet så gick det tillslut.

Det är verkligen så kul att trickträna djur! Håkan kan en del men inte alls mycket, han kan tex "skratta" och när man säger höger så lyfter han höger fram ben och samma sak om man säger vänster. Meningen var att vi skulle fullfölja det och att det så småningom skulle bli spanskskritt av det hela men trickträningen har av stanna lite med Håkan, kanske ska åter ta det med han också?

Tricktränar ni något? Jag använder mig inte av klickers för jag har inte förstått mig på det där riktigt.

Använder ni klicker? Fungerar det bättre?


Kommentarer
Postat av: Hanna Håkansson [ Foto ]

TAckar :D

2012-03-29 @ 16:00:04
URL: http://hkansson.blogg.se/
Postat av: Emma - Hästblogg

Alltså den hunden är bara för underbart söt :D

2012-03-29 @ 20:46:38
URL: http://piledalsideal.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE