Gärdet i solen

Hej hopp! Var uppe tidigt imorse och cykla till stallet (känner mig oerhört duktig då det är 6km enkel väg). Fixade och grejade och sen gjorde iordning Håkan för ett pass på gärdet.

Han skrittade på fint och började jobba honom rätt på en gång, gjorde som jag gjorde i fredags - myyyycke skritt och hörde Annas röst hela tiden inut mitt huvud som satt och tjata på mig ytter, krama ytter handen var på honom med ytterskänkel, runda honom med innerhanden håll ut honom med innerbenet. Tillslut så lossa han riktigt fint i skritten, jag har haft världens dumaste olat och förbjöt honom i inner och jag har vetat om det själv men inte gjort något åt det - dumt!

Men nu ska vi få ändring på det! Började trava honom när han kändes fin i skritten men i traven kändes han inte riktigt bra så började skritta igen och fortsatte och gjorde även lite öppnor, sen prova jag trava igen och då kändes han bättre. Han är nog lite seg startad och behöver skritta igång mycket. Han kändes så fin i traven, jag hade honom verkligen emellan skänklarna och vilken form han gick i. Åh ♥ Dock så är han lite ostabil än och kan i bland hänga sig i handen och så ska jag höja handen och samtidigt lätt få fram honom och sen eftergift.

Igaloppen är han inte alls lika förböjd men däremot lägger han ALL sin vikt på mitt innerben och det är riktigt jobbigt men benmuskler kommer jag få mer av :)

Efter träningen i fredags inser jag vilken lat ryttare jag har blivit och mest sitter och finrider istället för att jobba men NU ska det bli ordning på det!

Nästa träning är inbokad, nästa fredag! Och tilldess ska vi verkligen träna på yttersidan så hon slipper tjata om det mer så vi kan gå vidare med nytt :)

Hur blir ni, lägger ni till med olater om inte ni tränar för tränare?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm.. ärligt talat vet jag inte. Jag är nog en sådan som alltid strävar efter förbättring. Om en tränare på pekar en liten sak, så tränar jag tills det sitter. Både på mark men även på häst.

Med min nya D-ponny har jag exempel börjat dra upp benen när jag ska galoppera. Då hennes förra ägare var väldigt mycket kortare en jag. Men nu jobbar jag sten hårt på det, rider mycket utan stigbyglar och snart är hela det problemt borta!:)



Kram Jenny:)

2012-05-14 @ 15:57:08
URL: http://jedressage.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE