13/3

Som jag sa, att jag trodde så skulle Håkans schema ändra sig fort!

I måndags var vi ute på en lång härlig ridtur i skogen, vi var säkert ute ca 2h! Tror vi njöt lika mycket båda två, inget bråk och inget fjant utan han höll sig i skinnet! Skritt, mycket trav och galopp gjorde sussen för gubben! 

Dock så vart det en otroligt långdag i stallet i måndags för när jag kommer dit så möts jag av att Håkans hagkamrat knappt kan gå! In med han i stallet och ringa hans ägare. Dagen därpå var veterinären där och det visa sig vara en blödning på senan, ajajaj och boxvila tillsvidare. 

I tisdags skulle jag rida på banan men blev inringd på jobb så fick jobba på em/kväll också så fick åka till stallet en snabbis på lunchen, hann allt på 15min!!!? Helt otroligt, det tar ju annars minst 40min. Vila i tisdags iallafalloch solmys i hagen. 

Red på banan igår och då var han het och stel och jag var ofokuserad så det blev absolut inget bra pass! Fick försöka få honom att slappna av och inte gå på helspänn.

Idag blir det banan igen! Hoppas på att vi har ett mer samspel idag och att vi har mer fokus.

Mamma skulle förbi Hööks och köpa nya chaps till mig för dom jag har nu sprack en dag när jag spände vadmuskeln, haha starktjej!!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE