17/3

Hej Hopp vad tiden går undan!
 
I torsdags blev det som sagt banan igen och om onsdagen var katastrof så var nog torsdagen ännu värre! Vi var inte alls samspelata och överens om någonting men avslutade när det kändes något sånt där.
 
På fredagen så longerade jag honom inspänt i båda varven och han fick gå lite kort och ställd inåt lite mer än vanligt för att han skulle kunna bli lite mjukare och avslappnad.
 
Lördags var det träning för Per Duvefelt! Red fram ca 30min, skritt och trav mestadels men kände lite på galoppen också. Körde en hel del öppnor, slutor flytta åt sidan osv för att han verkligen skulle bli mjuk och tro det eller ej! Vi fick till världens kanon pass! Hur skönt känns inte det efter en katastrof vecka! Så roligt också för Per kände igen Håkan och visste att han hette egentligen Dancer in the dark osv, för att det är så att innan jag köpte honom så hade Per faktiskt varit en spekulant och väldigt intresserad av honom men på veterinärbesikningen så visade det sig att Håkan hade spatt i båda bak, för Per vart det inte aktuellt längre men eftersom jag som inte har riktigt lika stora mål som Per så var det en helt toppen häst och han har ju verkligen en stam som heter duga min lilla stjärna!
 
I alla fall så hjälpte Per mig att hitta ett sätt att reda ut när det låser sig för oss som det ibland gör, han blir stark och jag blir stark. Istället ska jag lägga min energi på att vara mer "plockig" och jobba med honom på det sättet så att han inte ens får en chans att bli stark, vi jobbade även en hel del (som jag vet och alltid försöker tänka på) med att han får med yttersidan ordentliget och inte går och böjer sig för mycket inåt. Jätte roligt och lärorikt pass! Nästa pass är om 2veckor och jag ska verkligen försöka förbättra oss en hel del tills då!
 
Igår så tog jag och mamma oss ett pass i skogen fast vi egentligen skulle ha haft markarbete men det var så härligt väder! Massa skritt och trav :) Härligt!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE