Utställning!

Igår var jag med och hjälpte till som funktionär på Åhus Brukshundklubbs Inofficiella hundutställning!

Dagens domare var:



John John Johansson - Grupp 2 (Inte Dansk svensk gårdshund) 3,4,8 och 10



Bengt-Åke Bogren - Grupp 1,5,6,7 och 9 samt Dansk svensk gårdshund.

Åkte upp till klubben vid 08.30 och det blåste storm! Utställningen började inte förrän vid 10.00 men vi skulle fixa massor innan och resa tält med mera. När jag kom dit var dom i full gång med att försöka resa tälten i stormen men det gick sådär. Vi fick istället ta en husvagn till ena ringen och till den andra fick vi upp ett tält men sen efter någon timme blåste det sönder totalt men fick upp ett annat mer stabilt tält då.

Iallafall så var det ju två ringar som hundarna skulle visas i beroende på ras. Jag som aldrig varit på utställning förut tyckte att allt såg hemskt rörigt ut och undra många gånger hur dom kunde veta när det var deras tur och så vidare men självklart var ju alla som var med rätt vana utställare och visste vad dom gjorde.

Jag hamna i sekitariatet och där fick jag sitta och svara på frågor och sälja lotter :) Vårat lotteri var mycket populärt och jag sålde slut på ALLA lotter! Det ni, det var vinst på nästan alla lotter.

Vid 12.30 ville domarna och deras sekriterare ha lite lunch så mellan 12.30 och 13.00 var det lunch och efter lunchen var det: Barn med hund och sen alla stora finaler!

Många ifrån vår klubb placerade sig bra och fick fina priser! GRATTIS TILL ER ALLA!

Pratade även en del med min nya tränare under dagen och han tyckte jag skulle satsa på en renrasig hund istället, med andra ord vill han att jag ska köpa en Malinois (belgisk vallhund)! Just nu är det den rasen som man ser mest på brukshundklubbarna runt om och en dom gör stor framgång inom lydnad och bruks.

Visst tanken har slagit mig många gånger att det vore roligt med någon som man kan tävla ordentligt med och som antagligen är lite bättre go i än Hera. Egentligen var ju inte tanken att jag skulle bli såhär insatt i hundsporten utan jag skulle bara ha en kompis i stallet! Men nu börjar det ta över mer och mer och varje gång jag är på klubben så tar jag kontakt med alla där och suger ur dom på massa information för jag tycker det är så roligt och intressant!

Men jag tänkte även när Arne sa sådär igår att jag ska minsann visa dom att det går att få vilken hund som helst att bli sådär duktig! Så nu ska jag och Hera verkligen visa dom att vi kan också, visst hon är en liten blandras på 33cm och ingen Malle på 65cm men hon kan hon med! Vi kommer ju inte få tävla (ska kolla upp om man får tävla utomtävlan?) men träningsmässigt så ska jag försöka få henne lika bra. Vad tror ni, tror ni vi kommer uppnå vårat mål? Så nu känns det lite som agilityn kommer ligga på is för nu är det lydnad och spår som gäller!

Visst om någon år kommer det nog bli en renrasig men det får vänta :)

Jag tror på min tjej och det tror jag att man kan komma långt på! Detta kommer antagligen bli en lång resa men jag tror vi kommer ha förbannat roligt på vägen och jag tror med rätt hälp kommer vi lära oss massor!

image description

Som slutord säger jag: Rädslan för att misslyckas får aldrig vara större än viljan att lyckas!

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Du missar väl inte våran header-utlottning? :)



http://asslatjejerna.blogg.se/2012/june/nu-lottar-vi-ut-en-header.html#comment

2012-06-04 @ 16:13:53
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Hanna

Alltså, hon är för söt! Jag tror säkerligen att det går att träna så ni blir minst lika bra.

2012-06-25 @ 17:05:40
URL: http://dressyrfux.blogg.se

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE