Anna träning

Fredag:
Eftersom träningen blev flyttad till söndag så fick han ta ett lugnare longeringspass istället, han gick riktigt bra och var pigg och positiv till arbete!

Lördag:
Red ut i skogen och red till våran klätterbacke och klättra på olika branta delar, han fick ta i ordentligt och verkligen jobba med sina muskler! Sen hoppa vi lite stockar. Skritta och trava mest, pigg och väldigt arbetsvillig.

Söndag:
Anna Espelund träning! På vägen var han väldigt stirrig och taktig (tar ju ca 20min att skritta dit).

Väl där lugna han ner sig en del, trots värmen var han väldigt pigg! Vi börja som vanligt med formen och hitta rätt läge och en takt som passar. Han hänger sig en del i handen emellan åt och då vill jag hjälpa han genom att lyfta upp honom och det är ju helt fel, ska istället rida upp honom. Han blev riktigt fin och bärig emellanåt.

Vi träna mycket skänkelvikningar idag och med mål att ha samma takt och känsla hela tiden. Ibland blir han stressad och trippig och då kastar han upp huvudet och sprattlar med benen men då ska jag försöka behålla lugnet och inte förvärra det hela.

Vi gör framsteg och han känns finare för varje dag :) Känns dumt att han ska släppas på bete om 1månad men det kommer bli bäst så, han kommer att åka hem till Värmland på bete hos min pappa.

Jag och Anna bestämde även att nästa pass ska hon sitta upp och känna på honom, då ska vi ta två dagar på raken så hon rider första dagen och jag andra. Det är ju aldrig någon annan som ridit Håkan så vore kul att se hur han rör sig under ryttare! Och lättare för Anna att se vad hon har att jobba med.

Största felet är nog egentligen jag! Jag har väldigt lätt för att hålla emot när han blir för stark och då blir han tokig och sparkar och hittar på annat för att bryta sig loss så det måste jag verkligen jobba med, att lita på att han inte springer ifrån mig.

Älskar min fina kille <3


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE