Rallylydnad 15/5

I tisdags var vi på vårat andra pass med Rallylydnad och det kändes bara bläääääää..

Hera var trött och jag hade nog inte 100 fokus på det vi gjorde utan var mer nyfiken på vad dom andra träna på. Vi fick träna på gå fot, ligg kvar, sitt kvar och ingenting av det funka för oss. Eller jo, sitt kvar..
Sen hade han även gjort en bana på kanske 7 skyltar vi skulle gå. Ja, det gick ju sådär. Hera ville inte alls gå fint och jag hade så mycket fokus på henne att jag knappt hann titta på skyltarna. Som tur var så hade vi ju gått banan innan utan hund så visste banan iallafall men ändå, blir så irriterad och ledsen.

Fick även lite kritik för hur jag valde att gå fot men i måndags på träningen kom jag och tränaren fram till att jag ska backa lite med gå fot och bara gå ett par steg medans Sven tycker att när jag tappar henne ska jag gå ifrån henne. Jag försökte förklara för honom att vi ska backa lite men då vägra han lyssna och undra vem som hade sagt så till mig. Alla lär och tränar olika men jag kände ju i tisdags förmiddag att det gick så bra när vi backa och bara gick ett par steg och sen på kvällen när vi skulle stressa iväg ett par meter gick det SKIT.

Visst det är jag själv som har valt att gå denna kurs men jag trodde ju han kunde ha någon förståelse för att Hera bara är 10månader, men icke. Han har samma krav på henne som dom andra som är 6år, jag vet inte det kanske är rätt? Men tycker det är liiiite väl.

Så jag blev lite ledsen och körde vårat race iallafall för jag vill att hon ska få ett perfekt fot och inte något hafsslafs!

Onsdag och torsdag har mitt lilla hjärta fått vila och vi bara tränat liiite lite.

Har även anmält oss till Ringträning! Alltså förberedande för Utställning och det är ju inget vi ska hålla på med men mest för socialträning. Det är två gånger, 24maj och 31maj.


image description

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE