Rallylydnad

Igår var vi ju iväg på kurs igen!

Igår så börja vi med att ha hundarna i bilen och Sven hade lagt ut två olika banor till oss. Vi börja med genomgång av banorna och samt att vi fick gå dom som om vi hade hund med oss en och en.

Min vinnarskalle gör att jag alltid blir toknervös och vill prestera till max, oftast går det inte bra då. Det är som om Hera känner på sig det och blir med nervös och tappar sig.

Sven skulle kolla på oss en och en när vi sedan gick banan med hunden. Vad jag tyckte gjorde vi helt okej, visst några sitt blev snett och så tappa jag henne i spiralen men kanske inte så konstigt då hon fick host attack för hon satt något i halsen men faktiskt så höll Sven med mitt tycke och vi fick helt ok överlag!

Dock så känns det som han tappat intresse för mig och Hera och inte lägger ner lika mycket energi på oss? Kanske bara jag som tycker så men sen när man fick se alla andras protokoll hade han skrivit någonting vid varje skylt på våran hade han bara skrivit 3st ok. Fast han sa ju ioförsig att våran bana såg bra ut och så men ändå.

Fick lära oss 4nya skyltar igår också,

Sitt - Gå runt: Hunden ska sitta kvar och vi ska kunna gå runt hunden

Sitt - Ligg - Gå runt: Samma som ovan fast hunden ska ligga

Sitt - Gå ett steg, sitt - Gå två steg, sitt - Gå tre steg, sitt: Den lättaste skylten, den talar för sig själv

Tyskasvängen: Man ska gå rakt fram med hunden på vänster sida och sen svänga emot hunden och hunden går runt ryggen och kommer tillbaka på vänster sida, svårt att förklara. Lättare att visa :)

Helt sjukt att på bara 4gånger av kursen har vi lärt oss nästan 30skyltar. Kan skriva ett inlägg ikväll om alla skyltar!

Visst är det bara nybörjarskyltar men dom är allt svåra en del.


Eftersom Hera bara är 10månader så försöker jag trots allt tränande att ta rätt lugnt med henne för att hon inte ska tröttna. Det var två stycken igår i gruppen som berätta att dom hade träna sönder sina hundar när dom var små att dom inte ens ville gå in på Brukshundsklubben när dom fyllt 1år för dom var så less på det och det vore hemskt om det blev så!

Denna vecka är ju rätt tuff för Hera och därför tränar jag ingenting emellan dagarna utan då får hon bara leka och sniffa runt :)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2044201/images/2012/pic_204642407.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2044201/images/2012/pic_204642407.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2044201/images/2012/pic_204642410.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2044201/images/2012/pic_204642410.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2044201/images/2012/pic_204642456.jpg" class="image">


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE