Världens bästa HÄST

I tisdags så longera jag honom bara, jag älskar att studera honom ifrån marken och se hur han rör sig. Helt underbart, funderar även på om jag ska fråga Anna någon dag om hon vill rida Håkan? Det är aldrig någon annan som har ridit honom och det vore kul och se vad som händer.

Igår så red jag på gärdet och hade min lilla Anna i huvudet som satt och sa till mig hur jag skulle rida och det gick sådär. Longerade ju bara dagen innan så han var riktigt laddad, flera gånger som han explodera och försökte sticka för mig och stegra och sparka. Men jag vet inte om det är för jag rider på gärdet också? Det är bara där han dummar sig så.
Fick igenom honom fint och han kändes så fin, kändes som han varit mitt emellan mina ben och att han växte liksom uppåt med fram eller vad man ska säga.

Idag red jag på banan och han var inte alls lika påhittig och dum utan höll sig på marken. Hade även i dag lilla Anna i huvudet och det gick jätte bra i skritten och galoppen men i traven hitta vi inte riktigt takten men efter ha skrittat och galopperat igenom honom fick vi även till traven. Idag var han dock väldigt hängig i handen och fick lyfta upp honom en hel del.

Red för vändaöppnor på långsidorna och slutor på diagonalen, skänkelvikning till mittlinjen och sen tillbaka ut igen på spåret.

Rätt kortfattat om dom 3 senaste dagarna. Imorgon blir det nog banan igen :)

Längtar tills nästa fredag för då är det dags att rida för Anna!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE