25/2

Godmorgon! 

Ligger i sängen än och skriver morgonens inlägg! Om 1timme hämtar mamma upp mig så ska vi åka till stallet och ta en lång härlig tur i skogen med hästarna, men eftersom Håkan har varit mer vild än tam sista gångerna jag har ridit ut så funderar jag på att longera honom först? 

Igår var vi ju som sagt i ridhuset, tränade så gott som det gick på övergångar och vi hade ett ganska högt tempo för att verkligen få honom att gå fram, vilket han gärna gör men ibland kan ha krulla ihop sig lite för mycket och då minskar tempot. Ju mer jag red igår ju tokigare blev han (så typiskt honom när han börjar bli trött, ja då springer han mer) Blev ett väldigt långt pass igår märkte jag när vi kom tillbaka till stallet, hade varit borta över 1timme. Men behövde verkligen jobba igenom honom och övergångarna gjorde mycket! Sen så har jag även börjat med varje pass att "jogga" honom, alltså skritt/trava i låg form så som westernryttarna gör ibland med sina och speciellt i grenen Plesure. Detta gör jag 4varv åt båda hållen och faktiskt pga det så tror jag han kommer kunna bygga mer rygg och rumpa. 



Jag har även märkt att jag måste börja minska på hans matmängd, han har alltid sån stor och go mage :) Just nu går han på: 

Morgon: 3kg hösilage
Fm: 3kg hösilage
Em: 2-3kg hösilage
Kväll: 3kg hösilage

Inte alls mycket egentligen för en såpass stor häst som Håkan är men tydligen för mycket för honom! Snart dags för hela familjen Karlsson/Eriksson att "deffa", haha :) 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Hej :)
Jag gör tyvärr inte min bloggdesign själv, utan har en tjej som gör den åt mig. Hon är toppen så kan verkligen rekommendera dig att ta kontakt med henne [email protected] :)

2014-02-25 @ 11:45:17
URL: http://jmdressyr.se

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE