4/3

Skönt ändå att dagarna går fort och snart är tisdagen över och det är onsdag! Jag längtar så oslagbart tills på fredag och att det är helg, första helgen på länge som jag inte har något alls inplanerat och hur underbart är inte det på en skala, få ha sovmorgon, göra vad man vill osv.
 
Torsdagen förra veckan började med att jag löshoppade H i paddocken, han var helt tokig :] Började med bommar och höjde allt eftersom. När jag hade höjt upp till 50-70cm kände han igen sig och kom på vad kul det var så då tog han 5-6 varv själv utan att stanna upp, även fast jag locka honom med godis.
 
På eftermiddagen tog jag och Niklas bilen och körde till Göteborg, Scandic Crown bodde vi på, högst upp och med egen terrass. Kändes fruktansvärt lyxigt och bra :] Badkar med tv som vi testade på en gång och så drack vi lite cider och bubbel innan vi gick ner på stan för att äta på Hard Rock, inte super nöjd med maten men super mysig kväll med Niklas.
 
Fredagen sov vi till 08.00 och gick ner och mumsa i oss massa god frukost! Checkade ut runt 11.00 och åkte bort till Scandinavium för att gå på mässan! Första vi gjorde var att möte upp min fina vän Jessica ifrån Skåne, så länge sen och så kul att träffa henne igen! Vi planera in att vi måste ses när det är Falsterbo! Blev besviken på mässan faktiskt, inte riktigt som det har varit förr utan den känns mindre?
Fick inte alls med mig saker jag hade hoppats på utan det fick bli:
  • 4par boots (bara svarta att ha i hagen)
  • Schabrak (ljus persikafärgat)
  • Orange benlindor (Äntligen!!)
  • Pikuer-jacka
  • Ett nytt täcke till Hera

 

Fredag fick H vila som planerat, lördag och söndag var jag på utbildning i Hällefors (grundmoduellen har jag läst där för att kunna utbilda mig till Allmänlydnadsinstruktör) så även då blev det vila för H tråkigt nog.

Igår Måndag var Christina Hedberg i stallet (veterinär) så att H fick sin vaccination och Botvax + stelkramp. Så nu är det vila som gäller och jag protestera på en gång, han är så pigg och tokig så inte behöver han vila nuuuuuu.

Som tur var att innan hon kom hann jag löslongera honom lite innan i paddocken och det var ju räser runt runt runt.

 

 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE