Underbara söndag!

Fantastiskt väder och massa roliga aktiviteter!

Inte så ofta jag blir missnöjd efter ett pass för jag kan inte beskylla Håkan för det, för det är helt mitt fel. Vet många som skyller på hästen och påstår det enda efter det andra men jag tror att det är helt beroednde på en själv och ens engagemang. Alltså visst kan man vara missnöjd men man ska inte skylla på hästen!

Igår så hade jag lite bommar och kavalleti framme, för att ha stått och endas blivit longerad två gånger under veckan så skötte han sig väldigt bra, lite stel men pigg och alert på rätt sätt!

Idag hade vi världens roligast pass på banan! Markarbete, travbommar och studs med hinder och bom. Så alltså en bom - hinder - bom - hinder - bom. Det var så roligt tyckte han, det flög bommar överallt och öronen gick nog inte att spetsa mer :) Vi fick till det bra vid några gånger men jag vet med mig själv att jag blir för dålig i sitsen och han far i väg och tar i för mycket för att jag överdriver mina hjälper. Tillslut så öka vi på med ett hinder till och en  bom till, avstånden hade vi på 3m, tror att det var rätt lagomt. Dock så hetsar han in och sen blir det för tight för honom i slutet och då blir det trångt och konstiga hopp men mycket av det beror på min osäkerhet på hoppning och just sitsen. 

Men toppen nöjd iallafall och roligt hade vi, mer sånt här nu när vädret tillåter! Och kul med sällskap också, idag hade vi Erika och Ronja med oss egentligen är båda mer mot dressyr men dom tyckte också det var super kul och ville göra det minst en gång i veckan framöver! 



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE