3. Det här behöver jag träna mer på

Det är väl allt? Det sägs ju att man aldrig blir fullärd! Nej men det som jag behöver träna mest på är tror jag att jag måste lära mig och lita på Håkan, att han springer inte ifrån mig även om det känns som det. Jag behöver alltså lära mig att när han blir sådär springig så ska jag inte låsa fast mig utan jag ska fortsätta vara mjuk och rida mer för att få fram honom till bettet.

Min sits jobbar jag mycket med även fast jag har en väldigt bra grundsits så har man lagt till med väldigt mycket dumt när man inte tränar för en tränare regelbundet, tex lägger handen ibland eller tittar för mycket på hästen.

Men dom flesta av mina brister vet jag om och jag tänker på dom hela tiden när jag rider och försöker att förbättra dom hela tiden.

Och hoppas vi snart kommer kännas redo att börja träna för tränare, det ska bli så roligt :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Sv. Jag har haft ett sånt:) Men vart det är va en bra fråga;)

2012-04-22 @ 12:37:40
URL: http://sodressage.se
Postat av: Stallbruttan

Sv. Fast så många gånger du har ramlat av är du väl nära fullärd ;) Nä, men döm då min förvåning när folk som ridit mer än dubbelt så länge som jag bara ramlat av hälften så många gånger :O Hur lyckas man med det??



Älskar att rida för tränare, men borde träna mer på att rida själv ;)

2012-04-22 @ 13:26:00
URL: http://stallbruttans.blog.se/
Postat av: Josefine

SV: Ja, jag gillar den där lite strama, men ändå snygga stilen när man rider dressyr! Plus för ridbyxorna!;)

Bloglovinbyte (om vi inte redan gjort det?)

Kram Josefine

2012-04-22 @ 15:05:48
URL: http://dressyrkul.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE