Bråkan Karlsson

Idag kunde visst inte min Håkan trava? Det gick verkligen inte, antingen skritt/trava han eller bara taktskritta, herregud säger jag bara. Det var helt hemskt. Så skrittade i evigheter men han var inte alls rolig bara gick emot skänklarna och sparka emot skänklarna! Jäklar vilken latis han är, så fort det blir jobbigt så går han emot.

Men efter att ha skrittat honom ordentligt och fått fram honom någorlunda så gick jag över direkt i galopp och arbeta honom där och där kändes han så fin och han var med mig i allt, viss vrånghet fanns det där med men inte alls som i traven. Jobbade mest på att få en jämn och fin takt, även i öppnor. Gjorde även en del enkla byten och det gick hyffsat, bättre än förväntat!

Efter att ha galoppjobbat honom så tänkte jag prova trava men det gick inte då heller, fick ihop kanske två varv som var någorlunda.

Hoppas han känns bättre imorgon för detta var inte roligt, han som trava så fint igår när jag longera honom.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE