Lycka

Såna lycka Hera ger mig, ja det är helt obeskrivligt! Idag hade vi ju hundkurs, vi var ute i skogen och spåra!

Men innan det skulle vi mötas vid klubben och vi var ca 30min för tidiga så vi passade på att träna lite inne på agilitybanan och hon var så duktig och så laddad. Alltså jag måste bromsa henne för att hon är så laddad och springer och gör alla hinder själv och om inte jag hinner med så hoppar  hon gärna en gång till åt andra hålet, sötmaja ♥

A-hindret tycker hon verkligen är super kul, går i hundra 80 upp och ner. Och idag så hoppade hon även fint igenom däcket annars har hon fuska lite med det, men inte idag!

Sen kom alla tillslut så samlades vi och åkte ut i skogen. Vi gick igenom hur vi skulle göra, även om vi hade gjordet det 3gånger innan hade tanterna massa frågor, haha! Sen la vi våra spår och dom ska ju helst ligga ett tag så vi gick och fika och pratade lite och även fick se på när våra tränare visade olika saker med sina hundar.

Fick massa bra tips! Så kul är det verkligen och det finns såååå mycket saker man kan göra med sin vovve, tar aldrig slut!

När vi väl skulle gå spåret så gick vi en och en. Hera var nummer 4:a att gå och hon var så klockren, hon hitta spåret väldigt fort och sen bar det av. Hon är en sån hund som luktar och tittar upp ibland, men hon är lika duktig för det ♥ Vinden låg på lite ifrån vänster och vår tränare gick bakom och visste inte riktigt vart jag hade gått så hon trodde att Hera inte hade spåret men hon gick helt korekt för jag gick precis där jag gick när jag la ut det och hon gick lite till höger om det för att vinden låg på ifrån vänster och hon hittade sina leksaker där i skogen och hon blev såååååå glad! Det är ju livet det att hitta sina favorit leksaker mitt i skogen! :) Massa beröm.

Sen när alla gått sina spår så hoppa jag och Hera omkring i skogen och träna lite hoppa över saker, hopppa på saker. Efter det var det samling igen och vi prata lite mer och sen fick vi även se när tränarna spåra med sina hundar och det var ju något helt annat emot våra korta spår. Vi spåra ju rakt spår ca 50meter och dom spåra böjda spår kanske 200-300meter.

Gissa om Hera sover gott nu? Hihi pluttan! Funderar om vi ska åka och träna lite ikväll eller om hon ska få vila resten av dagen och vi tar det imorgon istället? Imorgon är det ingen hundkurs för vi tog det idag istället eftersom det är valborg imorgon.

Så glad att vi anmälde oss till spårkursen även om det bara är 3gånger så är det alltid bra att få hjälp i början. Tränaren tyckte till och med att hon spåra så fint så vi snart kan börja lägga in kommando!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE