lycka uttalas HERA

Kom hem för ett tag sedan ifrån hundkursen och j ä k l a r vilket flyt vi hade idag och vad bra det gick! Hon var helt kanon hela passet och lyssna kanon! Var så himla roligt!

Idag börja vi med "hälsning", våra två tränare går runt och skakar hand med alla och hunden ska sitta lugnt och stilla bredvid och Hera klara det fint när båda hälsa, hon satt helt stilla och sa inget. Förr har hon skällt och morrat och gjort utfall emot dom! Så roligt när man märker utveckling! :)

Andra momentet var det vi hade i läxa, gå fint i koppel i en 8:a och hela tiden ha kontakt. Just att gå i en 8:a har vi ju inte träna på så värst mycket men just gå fint och kontakten har vi ju träna mycket på och det gick helt kanon idag. Hon och jag hade jättebra kontakt hela passet och hon lyssna jättefint på mig! Även om vi gick fint inne bland dom andra hundarna och gick runt dom med mera och hon lyssna hela tiden.

Sen tränade vi även ligg kvar och sitt kvar och det är såna saker hon kan innerst inne men helst inte vill göra. Speciellt inte ligga kvar och det är ju fortfarande lite kallt ute så är hon ju rätt frusen av sig så hon ligger helst inte helt ner ordentligt men det är bara att träna träna träna. Jag vet inte men just ligg har vi varit jätte dåliga på att träna.

Sista momentet, mitt och Heras favorit moment - HOPP! Tränarna hade tagit fram två hopphinder i olika höjder, vi hoppade och klarade av båda höjderna galant. Alltså det är så roligt att se Hera så fort hon får syn på ett hinder, hon blir såååååå taggad och drar emot hindret och vill bara hoppa och så när hon väl får hoppa så vänder hon gärna och hoppar det en gång till från andra hålet! Lilla busen ♥ 
Men med hoppningen fick jag massa bra tips och massa nytt att träna på, tror mina tränare har fattat att jag brinner för Agility och att jag verkligen vill hålla på med det, för dom var på mig och ville lära mig massa saker och att vi skulle få det så bra som möjligt!

Vi var dom enda som klarar av att jag satt Hera på ena sidan hindret och jag gick runt hindret och kalla in henne och hon hoppa över hindret, alla andra var tvungna att hoppa med sina hundar. Hon är så duktig, världens bääääästa tjej ♥

Man blir lite mallig och stolt när det går bra och vi får så mycket beröm ifrån alla andra och det var även en som sa till oss idag att vi är bäst av alla i gruppen. Tss fast det är vi ju inte helt och hållet men jag är nog den som har bäst kontroll på min hund.


Jag älskar min lilla tjej ♥ Min Hera

Efter såna här pass blir man ju så glad och taggad och vill egentligen bara träna mer och mer och mer! Men vi har ju anmält oss till två kurser till som sagt, Rallylydnad och Spårkurs samt att denna kurs är ju inte slut än, det är 5gånger kvar och på söndag ska vi även ut och spåra med kursen! :)

image description


image description
image description

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ååååååh så söt!! :')



sv: Haha, tyvärr alltså ;) de kommer jag hålla hårt i, haha.



Om du inte "behöver" ha en bred nosgrimma så finns detta prisvärda träns: http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/496_34_38_155/products_id/4415

Det går ju smidigt att byta nosgrimma med att sprätta och sy dit en bredare nosgrimma istället för den tunna om man vill ;)

2012-04-23 @ 22:42:56
URL: http://www.dressyrnissen.se
Postat av: JennyM

Sv ja men eller? Det är verkligen jättetrist!

2012-04-24 @ 01:37:45
URL: http://jmdressyr.blogg.se/
Postat av: Jennyh

sååå söt som valp :)

2012-04-25 @ 22:15:37
URL: http://www.jennyh.se

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE