Tips!

Brukar ofta få höra att Håkan är så himla blank och fin i pälsen, vill ni veta hemligheten?


Rycktskrapa!

Nu ska jag gå igenom hur jag borstar Håkan!
 
1. Piggborste, borsta hela kroppen (ben, mage, rygg, rumpa men brukar inte ta den i ansiktet) Håkan älskar piggborsen, kliar väl skönt. Sen får även pannluggen, manen och svansen sig en genomgång. Dock har jag alltid pälsglans innan i svansen!

2. Rycktskrapa! Gnugga hela kroppen (fast undvik benen), gnugga så allt stöv kommer upp! Slå av skrapan flera gånger under gnuggningen!

3. Ryckta som vanligt.

4. Ibland upprepar jag detta och gnuggar - rycktar - gnuggar - rycktar (brukar passa på att göra det när det är vilodag/mysdag!)

5. Borsta igenom hästen med en vanligt mjukborste (nu även huvudet)

6. Ta en microtrasa eller vad det heter, jag har en handske - smidigt! Dra igenom hela hästen.


Sen så har jag förmånen att kunna handla på en grossistaffär, tror det även kan finns på visa Willy's. Köper där iallafall en 10l hink med matolja. (Visst kan man köpa mindre men det drar lätt iväg och blir dyrt) Vad gör jag med matoljan?

Jo han får 1dl varje dag! (tillsammans med maten, men han älskar det och äter det bara sådär rakt upp och ner ibland) Matoljan hjälper lite till att ge glans samt är det bra för magen!

Lycka till :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE