Del 1

Lovat länge nog att jag ska berätta om mig, nu så!

Vem är jag?

Mitt namn är ju som sagt Josefin och jag fyller 22år om ett par månader och jag kommer ifrån Värmland - Kristinehamn, men konstigt nog pratar jag inte värmländska och har aldrig gjort (visa ord kan jag få till ibland men inte ofta). Alla jag möter brukar konstigt nog fråga om jag kommer ifrån Stockholm eller liknande, inte ens 2år i Skåne har satt sina spår.
Hela mitt liv har djur och framförallt hästar varit mitt liv! Uppvuxen med en hästtokig mamma och en jakt/hund-tokig pappa så det var ju självklart att på min 5års födelsedag skulle jag få min första alldeles egna lilla Shetlandsponny. På födelsedagen kunde jag hitta en svart/vit skäck vid namnet Molly i vårat stall som verkligen hade sitt egna humör och gjorde precis som hon själv ville!
Så fort jag fick Molly så började jag på ridskolan, Christinehamns ridklubb. Där red vi lektion 1gång i veckan och emellan där så var det faktiskt mest skogsridning med mamma på sin dåvarande häst Zorro. Efter 2-3år tillsammans med Molly så var det dags att skaffa sig en större ponny och jag har alltid vairt längs i klassen och var lång för min ålder så vi tittade faktiskt direkt efter C-ponny. Mamma hittade honom, han som hon trodde skulle vara den perfekt. Strimm. En liten C-ponny ett russ som var 8år, vi tog honom på prov och efter ett tag så visade det sig när vi hade fått igång honom (han var avställd) att han var halt, så han fick åka hem igen. Sorgligt för jag gillade verkligen honom! Nästan direkt efter hitta mamma den perfekta, fina och helt fantasiska Chantarella Star, men.. Hon var en B-ponny, endast 123cm och inte så gammal 5-6år och det är ju inte så mycket för en 7-8år att rida. Men efter att ha sett och provridit denna ursöta ponny var vi fast! Henne skulle vi ha! Hon skulle bli min! Efter en vecka åkte vi tillbaka och hämta min sagoponny...

Fortsätter imorgon för nu är det dags att Hera att få gå ut och nattkissa och jag ska sova sen :)

Jobb imorgon 06.45 - 17.00 så återkommer imorgon bitti

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE