Herabandera, halta lotta

Igår var jag med om min livs mardröm! Håkan lyckades trampa på lilla Hera!!!!!!!!!!!!

Det var så hemskt och hon skrek så hemskt, det sved verkligen i mamma hjärtas för jag kunde ju inget göra. Ringde i panik till veterinären och fick tid på en gång men hade ju ingen bil? Fick ta bussen och trodde det var i Åhus jag skulle få komma in så hoppar av bussen i Åhus går till veterinärstationen och får panik när jag inser att det är stängt??? Springer runt och bär min lilla bebis som inte säger ett ljud utan bara hänger med.

Får ringa veterinärerna igen och åka in till Kristianstad med bussen och när vi väl var framme så fick vi komma in på en gång! Magnus som veterinären heter skulle först känna igenom henne och lyssna på hjärtat men eftersom hon är som hon är (morrig och skällig på främande personer) så fick han söva henne. Vilken jobbig upplevelse, att ha sin lilla prinsessa i knät men helt livlös? Han kunde iallafall konstatera att inget var brötet och att hon var hel och fin! SKÖNT. Vi fick med oss ett recept på smärtstillande och en fin räkning.

Men min prinssesa lever och haltar lite men det är mest för jag tror hon älskar när vi tycker synd om henne och matar henne med köttbullar, haha! För när vi tittar bort så haltar hon inte! Ä n g l a v a k t.


Igår kväll var jag på valpkurs fast utan Hera som var hemma och vila. Vi gick igenom olika sett att få hunden att gå fint, så det ska vi nog börja öva på imorgon! :] Sen prata vi om hur vi tror eller vet hur våra valpar vuxit upp. Stor del av Heras uppväxt är nog facit till varför hon beter sig som hon gör. Malin tyckte vi inte skulle låta Hera tvingas att hälsa på andra och absolut inte träffa mycket nytt folk.

Ligg som vi även träna mer på och det har vi gjort en del idag, hon vill gärna lägga sig på sidan och det är inte så bra om man tänkt tävla. Så dags att få henne att ligga rätt :]



Lilla prinssesan ligger och sover som en gris nu! Men ska väcka henne och kissa och bajsa henne, sen sticka iväg till affären.



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE