If you love something, set it free. If it comes back, it's yours. If it doesn't it never was!

SÅ LYCKLIG! KAN INTE SLUTA LE! ÅH

Äntligen vänder det, äntligen funkar jag och Håkan som ett team i ridningen! Senaste åren har vi tappat bort varandra men nu vänder det! Vi har återfunnit varandra ♥

Låter kanske jätte dumt? Men det är så underbart! Han har varit så stark och bara vilja sticka och slippa undanatt jobba. Men nu har han vänt till att vara sammarbets villig och jobba jätte bra med vanligt tränsbett, vad har hänt?

Tanken var idag att jag skulle rida honom i högt tempo samt mycket tempoväxlingar. Men det ändrades..

Uppvärmning:
Ökad skritt sen börja samla upp lite smått och öppner. Sen över gick vi i trav, sakt på långsidorna och
ökad på kortsidorna. Lättridning.

Under:
Samlade ihop honom mer och fick honom rund och fin, fortfarnade öppner och lite skänkelvikning.
Sen gjorde vi mycket volter och mycket varvbyte för att få honom mjuk och följsam. Övergick sakta i galopp och försökte mest få honom i samlad lugn och fin galopp. Sen fick han trava av sig. (Inte helt igång efter vintervilan)

Efter:
Travade av på långa tyglar och sen ökad skritt och sen så skritta vi ut en sväng :]

Imorgon får det bli en tur i skogen och jobba vidare, min lilla kille ♥ Längtar så tills jag har köpt en ny dressyrsadel.






Så söt när han blundar :]

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE