Låter så fantastiskt gott!

Hittade detta recept på en blogg, jag måste bara testa det!!

FANTOMENKAKA
Temp i ugn: 200 grader
Långpanna 35*40 cm
.
Ingredienser:
6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vetejöl
150 g rumsvarmt margarin
6 dl socker
4 ägg
.
Glasyr:
200 g kokosflingor
2 dl socker
1 dl ljus sirap
1 1/2 dl grädde
75 g margarin
.
Vispa ägg och socker. Rör ned margarin, kakao, vaniljsocker och salt. Rör sist i mjölet. Bred ut smeten på bakpapper i formen. Grädda mitt i ugnen 15-20 min. Gör under tiden glasyren. Blanda alla ingredienserna i en kastrull och sjud på svag värme ca 5 min. Bred glasyren på kakan och grädda i ca 10 min eller tills den blivit ljusbrun. Ta ut kakan och låt den kallna innan den skärs.

Låter så sjukt farligt gott! :] Mums


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE