18/7

Hej på er!
 
Hoppas att allt är bra med er? Mina dagar rullar på iallafall, jag jobbar, andas, sover... Och så går det runt.
 
H&H åkte ju hem till pappa och mamma vid midsommar och så var jag hemma där i 1vecka, tiden gick så fort och nu har jag varit utan dom i 3veckor, det gör ont och svider varje minut. Mina två hjärtan.
Antar att ni kan sätta in er själv i denna sits och förstå var tugnt det är, att vara 50mil ifrån dom man älskar mest.
 
Jag försöker att inte tänka så mycket på dom för varje gång så rullar tårarna på min kind, jag vet att dom mår jättebra och att mamma tar väl hand om Hera och att pappa tar hand om Håkan men det är ändå tugnt.
 
Både H&H har sommarvila, Håkan rids inget alls utan går bara på bete och njuter :) Visst det var inte så jag hade planerat denna sommar men det blir nog ändå bäst så. Hera har också vila ifrån all träning och hon äter som aldrig förr så hon kommer nog få sättas på bantning när jag kommer hem. Haha skämt och sido mina älsklingar har det fruktansvärt bra! Det är nog mest jag som lider..
 
MEN på fredag kommer mamma ner till Skåne med HERA! :) Jag ska få träffa och krama ihjäl mitt älskade hjärta! Tänk om hon inte känner igen mig? Dom tankarna är det som snurrar runt mest just nu, tänk om hon sviker mig för min mamma? Nej men det tror jag inte men lite oro finns det allt.
 
Jag jobbar och står i hela dagarna, det är därför min älsklingar inte är här hos mig. Jag jobbar inne i Kristinanstad nu och är borta ibland från halv 7 till som idag halv 7 på kvällen och det vore djurplågeri att låsa in Hera i lägenheten så länge eftersom jag inte har möjlighet att åka hem på lunchen så då fick detta bli lösningen.
 
Kommer bo i Skåne i 1månad till och sen flyttar jag upp till Värmland igen. Ska plugga och sen försöka spara ihop pengar till en utbildning men vad det blir får ni se längre fram :)
 
 
Dagarna som gått har jag tränat väldigt mycket hund med Arne och jag är så tacksam att jag har han och Chicko! Klappa och kela lite hund. Nästan så jag går fram till främlingar för att få klappa deras hundar, ååååh vill mysa.
 
Har gått jättebra när vi har spårat med Chicko. Det är en hund som förhoppningsvis kommer starta SM och då känns det så roligt att varit med och hjälpt till :) Även lärt honom lite trick, haha! Han kan rulla och vacker tass, han är helt makalös! Lärde sig det efter 2gånger, snacka om snabblärd.
 
Det roliga är att Chicko kommer ifrån Prosports kennel och det ligger strax utanför Kristinehamn där jag kommer ifrån, rättare sagt Hammarö!
 
Just nu är dock Arne och Chicko uppe i Umeå så nu har jag ingen hund eller kan inte träna något...... Har börja läsa en bok dock, Nosarbete. Jättebra och lärorik :) Bra sysselsättning på bussen till och från jobbet.
 
Nu vet ni lite hur det ligger till :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE