11/6

Om ni undrar varför det nästan aldrig kommer nya bilder på Håkan och vad han har på sig när jag rider osv är för ALLT är nästan nerpackad så det som han har på sig är princip bara 2 vita schabrak, 2 creme schabrak och vita benlindor och creme. Det är det enda som inte är nerpackad så det är inte så stor variation.

Tanken var att jag bara skulle vara hemme i Värmland över midsommar men sen fick jag reda på att jag kommer vara ledig hela vecka 26 så jag boka om min biljett och stannar hela vecka 26 hemma i Värmland! :)  Så den 21:e Juni till den 1:e Juli kommer jag att vara hemma.

Igår var jag ju hos Arne och träna med Hera så kom inte därifrån förrän 21.30 och var i stallet vid kvart i och var uppe i sadeln vid ca 22.15, snacka om sent pass! Red på gärdet och började i ett högt tempo, trav på en gång i en högre form och alert tempo.

Ökade honom i galoppen på långsidorna så jag knappt fick stopp på han, haha! Han går i gång riktigt när han får länga på sig. Efter det samlade jag ihop honom till en lägre form, sidledsövningar och kontakt så han inte blir för springig efter att ha fått länga på sig. Eftersom klockan var så mycket red jag bara ca 40min. Han gick riktigt bra och jobba rätt på slutet. KUL

Idag får han ha vilodag, eller om jag longerar honom efter hundkursen. Rallylydnad till klockan 20.30!


Kommentarer
Postat av: Daniela

Var har du köpt ditt pannband? :)
Jag hittar vara med brunt läder :/

2012-06-27 @ 10:05:55
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Åh, vart köpte du grå outfit? :)

2012-07-13 @ 11:46:46
URL: http://asslatjejerna.se

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE