Rallylydnad

Idag var det kurs igen!

Vi var laddad och redo och det gick så himla bra och vi blev överösta med beröm och vi visade upp alla våra trick och hon blev kallad cirkushund och eftersom vi hade klarat läxan så skulle han ge oss ny läxa men det var saker vi kunde så skulle han ge en annan men det kunde vi också så vi fick en riktig svår uppgift istället: godis på nosen och när jag säger varsågod ska hon kasta upp den och fånga den med munnen! Och vad tror ni händer? Jag åker hem och berättar stolt för Pontus om kursen och vår nya läxa och så ska jag visa vad omöjligt det är att klara det, vad tror ni hon gör? HON KLARAR DET PÅ ANDRA FÖRSÖKET! Dock tror jag bara det var ren slump för jag prova det en gång till men då gick det inte :) Så nu blir det ligga i och träna, träna, träna!

Idag var vi bara halv styrka, många sjuka. Så vi var bara 3 stycken = med super mycket hjälp! Vi gick i genom skyltarna en och en och fick tips om hur vi skulle träna.

Många skyltar är det att lära sig men vi kan snart alla, tror det bara är 3 kvar eller så gick vi igenom dom idag? Haha svårt att hålla koll på alla, tror vi lärt oss 30skyltar på 5gånger!

När vi hade 3 skyltar på raken gick det skit när jag använde koppel men så fort jag släppte henne så gick det så mycket bättre för då får jag anstränga mig och jobba mer med henne än lägga fokus på koppel och vart godiset är med mera.

Sven skrek högt många gånger när det gick så bra och det är så roligt :) Kommer ihäg när han skrek på oss första gångerna men då var det inte på grund av att det var bra..

Fick även en uppgift på att träna ha hunden på HÖGER sida, jisses vad svårt! Men det ska vi öva mer på, kul med variation bara det inte förstör det andra men det tror jag inte.

Nu suckar Pontus, bäst att stänga ner.. Sov gott :)


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE