Spåra

La ett litet spår förut ut Hera så som min tränare tyckte jag skulle göra, om det gick bättre? Njaaaaa..

Grejen är inte den att hon inte kan utan att hon har lite fel metod, Hera spårar med både blick och nos och dom ska bara spåra med nos.

Fick i uppdrag att lägga godis i varje steg i spåret och det gick jätte bra dom första metrarna men sen sket hon i godiset och bara gick spåret och då hade hon nosen i marken hela tiden! Vet dock inte om det blev rätt eller fel då? För då markera hon ju inte godiset utan gick bara på spåret? Får höra med Arne på torsdag för då är det dags igen för spårkurs.

Tills dess kommer jag lägga små spår med godis samt göra en godisruta han tipsa om får vi se om det blir bättre.

Imorgon jobbar jag 12.00 - 15.30 så då kommer jag förhoppningsvis lägga ett spår innan jag börjar jobba för sen på kvällen är det ju Rallylydnad!

Tränade även lydnad idag och det gick bra. Fick dock säga till henne ordentligt ett par gånger då hon fjanta sig.

Träna på att gå fot, sitt och ligg kvar och att jag ska kunna gå runt henne och hon ligga kvar.

Behöver knappt använda rösten nu när vi tränar hon har lärt sig mina handrörelser, vilket är väldigt bra! I lydnad får man inte säga ett ljud till hunden!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE