Tur att...

.. jag har världens bästa häst!
 
Han har fått vila torsdag och fredag. I torsdags var jag ju iväg på kurs enda till halv 10 så den vilodagen var inplanerad men inte fredagens.. Jobbade från 07.00 till 17.30 så var helt slut på em/kvällen och Pontus ville jag skulle med och titta på fotboll och snäll som jag är ställer jag upp!
 
Igår så fick han jobbade lite, först var vi ute och gick en promenad och sen bort till gärdet där jag longerade honom, först lös så han kunde springa av sig lite och sen så tog jag på honom inspänningstyglarna och han gick riktigt bra, dock har han svårt att hitta mellan läge. Antingen spänner han sig och går emot eller så hänger han med huvudet i marken men igår verkade det som han hittade rätt och la sig i en bra form i båda varven.
 
Det var nog en bra ide av mig att longera honom igår för han var verkligen pigg! Jag älskar verkligen att se min häst röra sig, han har ett sånt underbart steg!
 
Avslutade med att han fick springa lös igen så han kunde sträcka och frusta ur sig.
 
Idag blir det  banan i eftermiddag/kväll, ska bli spännande för det var ett par dagar sedan sist :)
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE