Stallplats

Tänkte berätta lite om stallet jag står i. Jag står ju uppstallet med Håkan på Ågas gården sen 1år tillbaka och där bor det även en liten minishettis som lyssnar på namnet Nalle.

Jag hittade stallplatsen på blocket, där dom annosera att dom ville ha hjälp med Nalle och att dom erbjöd stallplats. Tyckte det lät bra så ringde och åkte och kolla på det och tyckte det såg hemskt ut och var fundersam om ens Håkan skulle komma in igenom stalldörren! Det är rätt litet och trångt men egentligen är det stort men dom har byggt det helt konstigt (gammalt gris och ko stall).

Men tänkte att det är värt det en chans iallafall och det blev kärlek direkt mellan Håkan och Nalle, dom ser för kära ut när dom går där tätintill varandra! :-) Innan Håkan och jag flytta dit hade Nalle bott själv över 1år för hans Shettis kompis hade dom fått tagit bort pga ålder och sjukdom så då hade det inte varit någon som viljat flytta in till Nalle och dom hade heller inte vilja gjort sig av med Nalle.

Han som äger stallet heter Bengt och är väldigt hjälpsam och ställer alltid upp och hjälper mig när jag åker hem till Värmland osv. Han hjälper mig även att ta ett pass varje dag, antingen morgon eller kväll. Så om jag har morgonen brukar jag ju alltid rida, så då ger jag dom morgonen och sen fixar allt i stallet och sen rider jag ju och sen är det dags att ge dom FM innan jag åker hem och samma om jag har kvällen då åker jag dit vid 4-5 och ger dom EM och sen fixar jag i stallet och rider och sen är det dags att ge kvälls mat.

Jag som är en väldigt socialperson börjar tycka att det är väldigt tråkigt att stå själv i stallet. Aldrig någon att prata med, aldrig någon att rida ut i skogen med! Visst jag kan tycka det är väldigt skönt också men inte alla dagar.

Tänkte lista upp bra och dåliga saker!

Bra:
Man kan bre ut sig, stort utrymme att ha sina saker på!
Lugn och ro
Får göra precis vad jag vill i stallet (inreda osv)
Hera kan vara med och springa lös hur mycket hon vill (inte alla stall som man får ha med sin hund i)

Dåliga:
Ensamt
Mycket pass
Ingen att rida med
För mycket utrymme så det hamnar saker överallt!

Finns säkert massa mer saker som är bra och dåligt men som jag inte kommer på just nu. Men som det ser ut nu har jag inga planer på att flytta, visst ibland får jag mina ryck och vill flytta samma minut! Tror dock det skulle vara svårt att hitta något liknanade ställe där jag kan ha det lika bra! Förutom hemma i mitt stall i Värmland då men då måste jag ju flytta hem 50mil och det är jag inte riktigt på gång med än iallafall.

Hemma i Värmland har vi ett egen gård med ett stall som har 7stora rymliga boxar, belyst paddock och stora fina hagar. Helt sjukt egentligen att jag flytta ifrån min kära gård som jag skulle kunna ha och ta emot hästar på tex inridning men vad gör man inte för ett jobb, jo man flyttar 50mil och sen blir man fast i Skåne!

Någon gång i framtiden ska jag ha min egna gård och fullt med hästar! När jag var liten sa jag alltid "att när jag blir stor ska jag ha en stor gård med massa hästar, en häst av varje ras" Haha vilka drömmar man hade!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE