6. Alla hästar i stallet

Denna är ju inte så svår då den bara finns Håkan och Nalle, :)



Smutsiga och i fullgång med att äta morötter i hagen!

Men som sagt snart ska ju Håkan flytta hem till vårat egna stall och där finns det fler hästar.

1: Royal - Varmblodig travhäst (som även ligger ute på Hästnet.se till försäljning) Vet dock inte så mycket om honom då han flytta till stallet nu undertiden jag har bott i Skåne.

2: Munkis - Varmblodig travhäst. Trevlig äldre herre som tyvärr inte rids så mycket utan mest skrottar i hagen.

3: Zalina - Korsning om jag inte minns fel men vet inte mellan vilka raser? Stor D-ponny/Liten storhäst men rids av vuxen, dock har ägaren köpt en till lite yngre så Zalina kommer lite i andra hand.

4: Klarabella - Svenskt varmblod. Samma ägare som Zalina, en dam med humör och fart i! Dock är hon skadad nu så hon skrottar mest. Även hon flytta dit nu undertiden jag varit i Skåne så vet inte mycket om henne.

5: Pinsamt nog minns jag inte vad denna häst heter? Den flyttade också dit nyss men vi känner ägaren sen tidigare. Unghäst med mycket fart och fläckt i.

Så alltså har vi 3st ston hemma hos pappa och bara 2valacker och bara 1 om Royal blir såld. Jag har nämligen ett lite dilema vart min plutthäst ska gå, alltså vem han ska gå med i hagen. Han har förr alltid gått med stona för dom är lugnast men nu är dom ju så många?

Håkan är nämligen lite pluttig av sig och gillar inte när andra hästar stojar och bråkar för mycket och då har han passat bäst att gå med stona. Vi har nämligen hästarna uppdelade så dom går stona för sig och valackerna för sig. Det har faktiskt fungerat väldigt bra och dom har varit lugna så.

Återstår att se om 3veckor hur det blir och vart han hamnar :)

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE