Invigning!

Idag när jag red invigde jag det nya kandar/tränset.

Upptäckte rätt snabbt att det var helt omöjligt. Det är ju vanlig nosgrimma på det och nu förtiden rider jag nästan bara på remontnosgrimma för han funkar bäst på det.

Beställde just en rundsydd remont ifrån Emmi.se fast det är till Islandshäst så vet inte om den kommer passa? Får gå till en skomakare eller något annars och förlänga den.

Varför ska det vara så svårt att hitta rundsytt till vettigt pris?

Red som sagt på gärdet idag och han var verkligen arbetsvillig och la sig fint på bettet men ibland slår det lite över för honom och han får sina knäpp ryck men om man bara saktar ner till skritt och tar det lugnt ett par varv så går det över.

Han blev väldigt fin tillsist i traven och hans form börjar bli riktigt fin! Ska försöka fjäska lite för Pontus och försöka få med han att ta kort och filma!

Rundsydd remontnosgrimma från Treadstone 269:-


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är ju den nosgrimman jag gjort om till mitt remontträns! Bytte till treadstones vanliga remonts nosdel bara :) passar det på fröken x-full måste det ju passa på din ;)

2012-05-31 @ 07:45:29
URL: http://www.dressyrnissen.se

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE