Kandarstång och hoppteknik

Håkan
 
Har beställt en mässingfärgad kandarstång till Håkan, ääääntligen! Har dragit mig lite för det men äntligen kom jag till skott.
 
Förresten så har jag även börjar med hackamore på honom och jissies vilken stor skillnad, som natt och dag! Han blev en helt annan häst och jag blev en helt annan ryttare från dragkamp till att hålla i en fjäder! Nej men skämt och sida skillnande var stor och det kändes som han trivdes bra med hackamoret.
 
Dock så har jag bara lånat ett hack och hon som jag har låna det av hade bara ett med långa skänklar och jag skulle vilja ha ett med lite kortare så ska införskaffa det!
 
Han är otroligt fin och mjuk och rida nuförtiden! Riktigt roligt är det att rida igen och längtar efter nästa pass så fort jag hoppar av honom. Hur det kan bli? Tidigare i år var jag så less på allt med hästar men nu är gnistan tillbaka och hoppas den stannar för det är ju så kul!
 
Har även börjat hoppa killen igen och det är lajban med ben överallt och krumilur språng! I helgen ska jag och Agneta (en i stallet) träna med bommar och lite kvaleti! Skönt med stallkompisar igen måste jag meddela!
 

Hera
 
Vi har verkligen kommit igång med agilityn här i Kristinehamn och vi har även hunnit med och gått en kurs för en som heter Elisabeth Larsson och hon har hjälpt mig och Hera otroligt mycket och hon tror verkligen på min lilla tjej och mig och ville egentligen vi skulle gjort våran tävlingsdeb i söndages 14/10 men Hera är tyvärr för liten än och måste bli 18månader innan det är dags. Men känslan av att någon tror så på oss är enorm och det känns så kul! Hera brinner verkligen för agilityn och hon är så laddad!
 
Vi tränar varje söndag tillsammans med Elisabeth och det är så kul! Elisabeth har massa bra tips och övningar!
 
En grej som vi tränar mycket är hoppteknik och få till det på den planen för att hoppa banor osv det klarar dom lätt men just det där att måtta hindret, smidighet med mera är A och O i träningen.
 
Vilken utveckling hon har gjort alltså min lilla prinsessa :)
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE