Stora H's vecka

Vecka 9:
 
Måndag: Ridhuset, övergångar i alla gångarter. Checka av framåtbjudningen.
 
Tisdag: Långtur i skogen med mamma och Saratoga (det var så länge sedan)
 
Onsdag: Löshoppning
 
Torsdag: Ett pass på banan eller tömkörning
 
Fredag: Vila (Jag är i Gbg och Gbg Horseshow!!)
 
Lördag: Tömkörning/Longering
 
Söndag: Vila 
 
Ungefär så här kommer hans vecka att se ut, på torsdag tar jag med mig min fina Niklas och åker till Göteborg för att bo där en natt på hotell och en dag på Gbg Horseshow och det kommer bli så underbart! Har längtat så otroligt efter det enda sedan vi boka det :)
 
Har redan hunnit komma på en shoppinglista, får väl se hur mycket jag kommer kunna bocka av den sen eller hur mycket jag kommer få fylla på det med allt annat jag fick med mig istället för det jag skulle köpa!
 
  • Stalltäcke
  • Regntäcke
  • 2par stigläder
  • Pannband med pärlor och strass
  • Stövelskaft
  • Träns
  • Benlindor + paddar
  • Skydd
  • Ridtäcke
  • Kandarstång i mässing
 
Egentligen har jag redan 5 träns och 2 kandar men alltid kul med lite nytt och nu har jag bestämt att jag alltid ska ha 4 träns framme och 1 kandar.
 
  • 1. Vanligt ridträns
  • 2. Skogenträns/Hoppträns med hackamore
  • 3. Markarbetesträns med jaktkandar
  • 4. Longering/Tömkörningsträns
Jag försöker att hela tiden variera mig och ha olika bett flera dagar i veckan, tror att det är bra och bra för hästens mun att tex inte alltid sitta på starka bett eller vanliga bett eller också att hästen ibland kan få vara helt fri från bett och få gå på hackamore.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar!:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BLOGGDESIGN: SODRESSAGE.SE